środa, 18 stycznia 2012

Bezy waniliowe.

Waniliowe bezy.
Pyszne waniliowe bezy. Na zewnątrz kruche,a w środku lekko ciągnące. Ja daję zamiast zwykłego cukru cukier z naturalną wanilią i na blachę nakładam porcje dużą łyżką. Właśnie takie lubią najbardziej moje dzieci.
Przepis od Dorotki z bloga Moje Wypieki.



  • 6 białek
  • szczypta soli
  • 300 g drobnego cukru
  • świeżo wyciśnięty sok z niedużej cytryny
  • 2 łyżeczki skrobi ziemniaczanej 
  • Białka ubić na sztywno mikserem na wysokich obrotach, dodając szczyptę soli.   Partiami dodawać cukier , po jednej łyżce, cały czas ubijając. Dodać skrobię, ubijając. Następnie stopniowo wlewać sok z cytryny, ubijając.
  • Masę bezową nałożyć do rękawa cukierniczego i wyciskać na blachę bezy. Zostawiać między nimi nieduże odstępy - trochę urosną ( można również nakładać łyżką)
    Piec około 70 - 80 minut w temperaturze 120ºC (czas pieczenia zależy od piekarnika), lub dłużej i nawet w niższej temperaturze, jeśli lubicie bardziej wysuszone bezy.

    Przepis na domowy cukier waniliowy
     Polecam zrobić.  Ja jestem uzależniona od tego cukru.Wspaniały, aromatyczny.
    Składniki:
    • 2 szklanki drobnego cukru 
    • 1 laska wanilii 
    Cukier wsypać do szczelnego pojemnika. Laskę wanilii przeciąć wzdłuż, zeskrobać nasionka, wymieszać z cukrem. Pustą laskę wanilii przeciąć na 2 - 3 części, również zakopać w cukrze. Zamknąć pojemnik. Wstrząsnąć. Cukier jest gotowy do użycia po 1 - 2 tygodniach. Można go używać jak zwykłego, granulowanego cukru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz