niedziela, 1 kwietnia 2012

Drożdżowa babka

Kolejna pyszna drożdżowa babka. Bardzo prosta w wykonaniu. Składniki można wymieszać mikserem.Miękka i wilgotna.
Przepis pochodzi z bloga Moje wypieki
Troszkę go zmieniłam zamiast czekolady ciasto posmarowałam masłem, posypałam cukrem z prawdziwą wanilią ,świeżo startą skórką z cytryny i dodałam skórki pomarańczowa własnej roboty. Pychota.

Składniki:
500g mąki
1/2 łyżeczki soli
60g drobnego cukru
20g suchych drożdży
2 jaja
100 g masła roztopionego i schłodzonego
310 ml mleka
Dodatkowo do posypania cukier z prawdziwą wanilią, starta skórka z 1 cytryny, skórki pomarańczowe, trochę stopionego masła.

Jajka ubić z cukrem. Do miski przesiać mąkę, dodać sól, suche drożdże wymieszać.
Wlać mleko, ubite jajka z cukrem, stopione i wystudzone masło. Wymieszać do połączenia składników.
Ciasto jest dosyć luźne ale takie ma być.
Odstawić do podwojenia objętości.

Wyrośnięte ciasto ponownie wyrobić , rozwałkować na prostokąt o wymiarach 30x40.
Ciasto posmarować roztopionym masłem , posypać cukrem z wanilią, skórką z cytryny i skórkami z pomarańczy. Zwinąć jak roladę. Formę z kominem wysmarować masłem i posypać semoliną lub mąką.
Ciasto przełożyć do formy. Odstawić do wyrośnięcia.

Włożyć do nagrzanego piekarnika .Piec w temperaturze 200 stopni C 30 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz